måndag 25 oktober 2010

Klädutmaningen 2.0, dag 1

Jaha, jag får väl kalla det här för Dag 1 då, trots att dagens klädval var omedvetet om utmaningen och baserade sig enligt principen: Sträck ut handen och ta på dig det den får tag på. I det här fallet blev det en turkos trikåtunika från Gina Tricot som jag köpte för några år sedan. Liten puffärm och litet rynk över bröstet. En perfekt sitta hemma och slöa-tröja där det inte gör något att man har en tjockdag och känner sig däst och trist efter gårdagkvällens impulsbakade microkladdkaka. I själva verket är den skitful - jag passar varken i modellen eller i färgen, och dessutom är den tvättad fyrtioelva gånger och har fått ett litet hål i sig. Varför jag har kvar den vet jag egentligen inte - förmodligen för att den funkar så bra som just slötröja. 

Till det har jag ett par wesc-jeans jag fyndat på Kupan för 25 spänn. Tyvärr syns det ju att jag inte köpt dem nya, för de sitter inte sådär perfekt som tumköpta jeans gör. Däremot är de högst funktionella nu i höst när Boyfriend jeans-modet råder. Yeyy!

Bild från H&M.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...