fredag 14 januari 2011

I brist på annat - barnkläder!

En söt och en tuff ... 
H&M respektive Lindex online




Några färgglada godisbitar ...
All Lindex ...

En alldeles underbar klänning med tillhörande leggings ...
Lindex förstås ...

En riktigt, riktigt fin biltröja (med inspiration från en viss tapet, tycks det som ;) ) ...  
Ja, från Lindex även denna ...
Och slutligen några färgglada strumpor.
(från H&M)

Det hade varit en fin 86-uppgång på Linnis garderob, det. Jag fyndade faktiskt en tröja med en räv-applikation till henne samt en randig tröja med stjärn-applikation till Isak nu på rean. Och fick ett par röda, ribbade strumpbyxor av mamma från Åhléns utförsäljning :) Har faktiskt helt struntat i att gå på mellandagsrean eftersom jag tydligen inte var bästis med Försäkringskassan den här månaden. 

Klädutmaningen 2.0 blev ju ett fiasko här i bloggen, eftersom jag typ gick under jorden i december och bara pluggade och kollade på Cityakuten när jag inte var med familjen. Får se om januari blir mer upplyftande ur bloggsynpunkt...

Nåja. Ungen växer så det knakar, men har än så länge bara kvalat upp i storlek 80. 
Kan dock inte upphöra att fascineras över att centilongstorlekarna passar så dåligt med barnets längd. Jag menar, enligt måttbandet borde hon bara ha storlek 74 än så länge, men se det funkar då inte. Barnets längd ska väl motsvara storleken på kläderna? Är det inte hela tanken med systemet?? *kliar sig i huvudet* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...