torsdag 23 december 2010

Juletid

December har blåst förbi i ett hisnande tempo  och plötsligt är det dan före dopparedan och jag sitter djupt nedsjunken i soffhörnet och har precis sett färdigt på ett avsnitt av Cityakuten. Jag har inte tillräckligt med ledig tid för att hitta den inspiration jag behöver för att uppdatera bloggen frekvent just nu. Kämpar på för att få vardagen att gå ihop med barn och samtidiga studier, vilket visade sig vara lite mer ansträngande än vad jag hade tänkt mig. Jag vet inte vad jag hade föreställt mig egentligen - jag borde väl ändå ha kunnat räkna ut att en nästan ettåring sover rätt lite och är rätt vild när hon är vaken? Hursomhelst är jag glad att jag läser kursen, den känns som en livräddare i det annars ganska enahanda livet som föräldraledig. 

Trött är jag nu, trött efter en mycket intensiv dag. Jag har bollat tvättstuga samtidigt som jag sysselsatt två ungar, kokat revbensspjäll, handlat med alla andra galningar på Coop, bakat lussebullar, griljerat skinka och gjort julgodis. Tyvärr är knäcken i princip slut igen, så jag får nog koka en ny sats imorgon bitti ;) Julklapparna ligger under granen och allra mest nöjd är jag faktiskt med Linnis docka. Jag hade tänkt att hon skulle få docksängen också, men tiden räckte inte till för att iordningställa den, så hon får nöja sig med sin fina docka och så får hon sängen vid ett senare tillfälle - kanske till födelsedagspresent?

Bilder kommer imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...