lördag 19 februari 2011

Mood board

Det börjar äntligen gå framåt på barnrumsfronten i det Bäckska hemmet. Min käre make kläckte den logistiskt sett briljanta idén att Isak får byta rum. Vi har ju i nuläget ett rum som står i princip tomt, och det lättaste är ju att måla det rummet i önskad kulör, och att Isak sedan får flytta dit. På så vis frigör vi det som nu är hans rum, kan måla det i önskad kulör, och så kan Linni flytta dit. Isaks rum känns i nuläget som rummet som gud glömde, så det blir verkligen fint att få göra i ordning det. Dock känns det som en större utmaning om vad det känns som att fixa Linnis rum. Anledningen är förstås att han har helt egna idéer om hur han vill ha det i sitt rum, och att man därför har helt andra saker att ta hänsyn till. När det kommer till Linnis rum behöver jag i princip bara övertyga maken om att min idé är jättebra och att det blir jättefint att göra som jag har tänkt ;) Femåringar är däremot mycket mer svårflörtade. 

Ena väggen kommer att målas i en röd kulör. Vi har inte hittat någon färgkod eller så ännu, men den ska vara skönt röd på nåt vis. Det känns inte som något större problem direkt. 

Ovan syns alltså en bild som föreställer hur jag - typ - vill ha det. 

Hyllan ovanför sängen föreställer en vanlig Lackhylla. På den tänker jag mig en burk från Lagerhaus och några böcker mellan fina bokstöd från Mio. Ovanför hänger doppresenten från min moster

Bredvid står Isaks gamla barnbord, målat vitt. Till det ser jag framför mig röda barnstolar från Ikea. Ovanför det hänger den stora, fina tygtavlan. I hörnet står en gammal vit fåtölj, i vilken jag gärna skulle se en cirkuskudde. En petskyddad lampa kan kasta ljus över bilderböckerna :)

Motstående vägg känns inte lika färgglad, men jag tror ärligt talat att det blir lite mycket med två röda väggar... En bruten vit blir nog en bättre kulör på resten av rummet, även om Isak inte håller med. 

Förvaringen föreställer en Trofast-hylla med plats för alla tänkbara små pryttlar och leksaker ett barn samlar på sig... Ovanför den hänger en döfin vimpelslinga från Lagerhaus. Brio-spisen talar väl för sig själv, den är arvegods från brorsan. Ramarna föreställer Ikeas Nyttja, och ska fyllas med fina bilder. Hello Kitty-tavlan är bara en symbol - riktigt så fantasilös är jag inte! ;)

Men de här ligger till exempel i en låda och bara väntar!

1 kommentar:

  1. Åh, vad fint!! Ser fram emot att se slutresultatet! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...