fredag 9 april 2010

Ta mig till ett varmare land!

Det är grått. Det regnar. Det töar. Det slaskar. Träden spretar kala och skorna kippar av allt vatten som sugits upp under promenaden. Jag avskyr det här gråa eländet. Vintern kan vara vit och vacker när man kommer en bit utanför stan, men den här otäcka vårvintern där en och en halv meter snö ska slaska bort - den tål jag fan inte. Jag känner mig deprimerad av det här eländesvädret, vill inte gå ut alls. Vilket effektivt leder till en uttråkad och understimulerad mamma, en uttråkad och understimulerad fyraåring. Vilket direkt implicerar tjafs och allmän surhet. Öken! Jag är övertygad om att människan inte är gjord för att bo i den här delen av världen! Jag börjar nästan gråta av längtan när jag tittar på Childhood magics vackra utomhusbilder. Varför ligger resten av världen så långt härifrån? Jag vill vara både här och där. Ge mig värme och sol för bövelen!!

3 kommentarer:

  1. Delar din frustration vännen. Jag är också inne, med sjuk fyraåring och hatar vädret. Vi fikade på vår balkong igår när solen råkade bryta igenom det gråa och bara för att utemöblerna e framme är det grått, slaskigt och regn... Ge hit sol och sommar dumma vårvinter!! ^.^

    KRAM!! //Carro med Emma

    SvaraRadera
  2. Vad uppfriskande att höra en inbiten faktiskt klaga på denna årstid! Normalt brukar alla man möter i Norrland skryta om vårvintern. Hur de samtidigt kan klaga på januarislasket i södra Sverige är och förblir en gåta. Flytta med mig till västkusten om några år!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Zarah:
    Den del av vårvintern man älskar är 1) Att det blir ljust! 2) Att det blir varmare, så att man kan vara ute och njuta av det ljusa. 3) Att man kan, typ, åka ut med skotern och gräva ner sig i en solgrop och lapa vårvintersol på ett liggunderlag och dricka kaffe i termos. Underbart är vad det är! Men det här. Stadsslask. Blä!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...