fredag 5 augusti 2011

Skägg


Videon som fick mig att få lust att peta iväg ett blogginlägg för första gången på alldeles för länge. Skägg. Det gillar jag verkligen. Jag är uppväxt bland postproggigt skägg ända in på nittiotalet, vilket tidigt satte sina spår i mitt känsliga sinne. Maken kallar mig skäggfetiscist. Det vackraste skägg jag någonsin sett satt på en baptistpastor i en dokumentär som satanism som jag såg som tonåring (rött, långt och rakat i mönster!) och hade jag inte varit så förbaskat trött efter oändliga dagar och kvällar med aldrig sinande jobb hade jag kunnat inveckla mig i ett längre skäggresonemang än såhär. Nu nöjer jag mig helt sonika om att tipsa om andra skägg såsom bloggaren En man med ett skägg och Skäggbloggen. Eller varför inte bolibompa-favoriterna Räkna med skägg, eller det nyare Mäta med skägg med Jonas Leksell?

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...