torsdag 8 september 2011

Tidig torsdag

Snusande barnandetag invid min kropp. Idogt strilande regn utanför det öppna sovrumsfönstret. Makens bara rygg vänd mot mig där han redan somnat ifrån tv-programmet på androiden. Nästan tystnad. Vila. Tidig torsdagkväll där ytterligare tre arbetsdagar kvarstår av veckan och kroppen redan jämrar sig av trötthet och ledighetslängtan. Den ständiga blandningen av känslan att vara på precis rätt ställe och känslan att jag kanske vore lyckligare någon annanstans.

Jag börjar känna mig utled på den ständiga trettioårskrisen som alltid kretsar kring existensen och livet. När jag ställer klockan på 05.00 för att börja ännu en stresspräglad arbetsdag börjar jag fråga mig hur jag tänkte egentligen. Var det här allt? Det skulle ju vara något mer än det här, livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...