onsdag 11 augusti 2010

Hej konsument

Ett sånt här fint duschdraperi från Marimekko vill jag ha när vi får vårt nya badrum. Vi behöver något vackert med lite färg som bryter av det vita. 
Jag gillar H&M:s handdukar tack vare den där lilla strukturranden som ger ett lite mer ombonat intryck. Grönt och gult, vore det inte vårfint mitt i vintermörkret? Jag tror det kommer att bli alldeles suveränt! Ikea säljer ju fina gula handdukar, men kvalitén på det vi köpt hittils har inte alls varit något att hurra för, så jag känner mig mycket skeptisk. Kanske man får handla på Hemtex eller Åhléns istället? Just nu har vi mestadels vita eller benvita handdukar, vilket skulle göra badrummet mycket dystert. Vita handdukar till de vita väggarna? Njae. Och så har vi ett gäng jättefärgglada från Ikeas Saxån-sortiment, vilket funkar jättebra på skötbordet och till barnen. Men nu? Njae... 

Åh konsumtion. Jag längtar efter dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...