söndag 7 november 2010

Lördagsgrått

 
Ibland är allt så sorgesamt grått att jag får lust att göra fåglarna sällskap och flyga långt, långt bort. Jag till och med drömde i natt att jag satt och diskuterade mina höst- och vinterdepressioner med någon. I drömmen sade jag: "Jag förstår inte hur jag ska orka en höst till". Men i verkligheten äter jag antidepressiva som håller SAD:en i schack, tänder många värmeljus, nosar djupt ner i mina barns ljuvliga nackgömmor och räknar ner till våren. Det är väl bara fem månader kvar nu? 

Hur jag kunde få för mig att sätta bo i den här delen av landet övergår mitt eget förstånd... 

2 kommentarer:

  1. Oj, ser det redan ut så där......

    SvaraRadera
  2. Ja, det är för eländigt. Nu är det både blåare och vitare, men femton grader bitande iskyla.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...