torsdag 25 mars 2010

Dopfunderingar

Vi har ännu inte kunnat börja diskutera någon detaljplanering om det rimligen ganska snart förestående dopet av Alva Linnea Elisabeth. Robert har nämligen bestämt sagt ifrån att han har alldeles nog med sin tentaperiod, och att han inte orkar börja tänka på ytterligare en sak innan det är över. Oh well, sista tentan skrivs imorgon och sedan bör det alltså vara fritt fram att prata dop här i det Bäckska hemmet. Lovely!

Jag är inte begåvad med vare sig stresstålighet eller festfixargener, så jag brukar försöka ducka dylika festligheter rätt hårt. Jag lyckades till exempel stoppa huvudet i sanden inför vårt eget bröllop så till den milda grad att jag faktiskt satt uppe kvällen före och skrev ut festprogram och insåg med tårarna rinnande att det var slut bläck i skrivaren! Hilfe, det är tur att man bara gifter sig en gång. Tänk att en av de gladaste och lyckligaste dagarna i ens liv ska vara så stressig och ångestskapande? Isaks dop lyckades jag undvika att ens ta i genom att kategoriskt vägra ta ansvar för någonting annat än dopklänningen och tackkorten...


Den här gången känns det dock helt annorlunda. Jag har så mycket idéer och inspiration för firandet av den här ljuvliga lilla blomsterflickan att jag längtar efter att få sätta igång att pyssla inbjudningskort och planera festdukning! I hemlighet smider jag söta planer och hoppas heligt att Robert inte motsätter sig mina idéer...


Jag kommer väl inte att gå så långt att jag faktiskt specialbeställer sidenband till dopklänningen från USA, men den där koloniala rosen var ju ljuvligt fin. Tänk den som färgtema som kan gå igen i mina kläder och Roberts slips! :)

Surfar dukningsidéer och både inspireras och fascineras :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...