lördag 13 mars 2010

Drakar och lördagkväll på (nästan) tu man hand

Nu har jag tryckt på beställ-knappen på Adlibris igen. Isaks drakstackare måste ju få sällskap, och jag vet knappt hur en drake ser ut! Så då måste man få en chans att lära sig! :) Isak vill gärna ha häftiga drakar, men samtidigt ska de se lite snälla ut, för det är viktigt att de är goda. Och jag behöver vida mina vyer. Nog för att man kan hitta fina drakar på både Elfwood och Deviantart, men jag vill ha grunderna. Jag vill inte bara kopiera andras idéer...

Det är mycket det goda mot det onda just nu i Isaks lekar och fantasi. Ondingarna har det inte lätt i Isak-världen ska jag säga. De goda har ändlösa arméer av krigare och magiska krafter, medan de onda oftast bara är en, eller högst ett fåtal. Jag frågade honom en gång varför det var så. Han tittade på mig som att jag var helt tappad och förklarade tålmodigt: Det är för att det goda alltid måste vinna! Sedan funkar det oftast som i Pokémon också: Ingen dör, de blir bara utmattade och kan inte strida mer för tillfället. 

Isak är hos Annika över natten, så vi känner oss nästan barnlediga! En bebis märks liksom inte så mycket, hon gör inte så mycket väsen av sig. Så vi har kollat på Porco Rosso och District 9 och ätit rökt sik och en massa snarra. Så najs! Jag hade tänkt utnyttja Linneas sovtid till att måla eller åtminstone skissa på nya idéer. Men istället sitter jag här med en snuttis i knät som precis somnat och inte vill sova någon annanstans än i famnen just nu. Så kan det vara när man har en bebis :) Tur att soffan är skön iaf ;)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...