lördag 13 mars 2010

Kakelfunderingar

Room service lyckades göra ett riktigt snyggt kök den här gången. Jag har inte blivit frälst av programmets nya twist, men resultatet blev verkligen lysande. Jag gillar verkligen färgsättningen på väggarna, inredningsdetaljerna (tekannan! diskstället!), träslaget och matgruppen. Och idén med kakel i samma färg, men uppsatt i olika formationer! Snyggt som bara den, även om genomförandet enligt min mening kunnat göras annorlunda. Ända sedan jag såg Grand Design-avsnittet om "hobbithuset", det hexagona miljövänliga självförsörjande huset, byggt av Kelly Neville, har jag drömt om kakel lagt i mönster.

Det vackra kostverket i trä kan ni titta på om ni vill, eller köpa via hans hemsida, men i det här fallet får ni hellre fokusera på det vackra golvet! Fiskbensmönster av klinker är nästan ännu snyggare än fiskbensmönstrad parkett. Men jag vet inte om det skulle bli riktigt bra med fiskbensmönster på just kakel till ett kök. Däremot hittade jag det här exempel via google:

Vore inte det lite pricken över i:et i ett annars ganska sparsmakat kök? Fast med ljus fog då, förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...