tisdag 11 maj 2010

Grahamsbullar på sojamjölk

Det är länge sedan jag bakade bröd! Jag har gjort några halvmisslyckade försök på sistone, men bara åstadkommit halvtorra kärlekslösa limpor. I eftermiddags bakade jag dock små trinda grahamsbullar som vi smakade till fisksoppan. Jag provade att baka dem på sojamjölk (hemkokad) och hade i graham- och vetemjöl, russin, sesamfrö, solrosfrö, kli och vetegroddar. Och jäst, margarin och lite salt dårå. De blev grymt goda måste jag säga! Isak bad uttryckligen om att få "mammas hembakta frallor" till kvällsfika. Det var första gången någonsin han har tyckt om mitt bröd! :)

1 kommentar:

  1. De ser goda ut och vad roligt att Isak tyckte om dem! Finfint sätt att lura i folk sojaprotein. ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...