torsdag 20 maj 2010

Målningen

Glatt kan jag meddela att jag nog har lyckats rädda min kära bild. Den är fortfarande långt ifrån färdig, men börjar nu arta sig såpass att jag åtminstone känner att jag börjar kunna stå för den. Jag längtar innerligt tills dess att jag och färgerna får några timmar tillsammans igen, men nu med stundande dop och annat, får jag snällt låta småbarnstillvaron vara helt i fokus. Jag hittade en lösning för klädedräkten och lyckades göra en perspektivförändring med hjälp av ett litet tips som Madde kom med. Och så målade jag över bakgrunden igen, och trots att bakgrunden nu flyter ihop för mycket med bilden, känns det åtminstone som att målningen har tagit sig någonstans. Det är så hämmande när jag kör fast på en detalj och inte kommer vidare!

Dagen har tillbringats i stugan i solen med något som nog kallas färglära. Jag lånade några böcker på bibblan och försöker bilda mig. Börjar vara lite trött på allt trial and error och alla kasserade färgblandningar nämligen... ;) 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter att få fördjupa sig så där i skapandet!! Ser fram emot att få se tavlan till slut. Inga fler smakprov på bloggen? =)

    SvaraRadera
  2. Zarah: Ja, det är verkligen jätteroligt! Jag har en grym idé på en svit sen, men jag får se om jag klarar av det!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...