söndag 27 juni 2010

Pippi på fåglar

Småfåglar är ljuvliga såväl ute i träden med sina kvitter som chic inredningsdetalj eller tatuering. Om några år lär man väl säga att det var sååååå 2010 med uggle-revival och fågelsilhuetter. Men jag råkar tycka att 2010 är ett ganska bra år. Sådetså

Och apropå ugglor såg jag precis att min favorituggla är på tapeten igen. Jag är inte sömnig är den nya boken om Lilla Ugglan som den här gången inte är trött.

Den här gången vill Lilla Ugglan inte gå och lägga sig fast han varit uppe hela natten. Han blir kolossalt arg när alla de andra djuren tjatar om att han verkar sömnig. Han är INTE trött! Att han gäspar stort beror bara på att han har långtråkigt. Att han inte kan låta bli att sträcka på sig beror bara på att han måste träna sina vingar för att kunna lära sig flyga. Att huvudet faller framåt och ögonlocken blir tunga beror bara på att kloka ugglor måste ägna mycket tid åt att sitta och tänka.
Jag vet inte, men jag tycker jag känner igen det där någonstans ifrån ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...