torsdag 28 oktober 2010

Jorå...

Jorå, jag klädutmanade idag också. En Bondelid-klänning inköpt på en MQ-rea lagom till jag tog examen förra året, svarta leggings och en benvit??? lång stickad kofta från Gina Tricot, köpt för flera år sen. Jag har varit flott som bara den hela dagen i min fina outfit, kombierad med både smink och fina, svarta påfågelörhängen från H&M. Både långa koftan och klänningen var riktiga garderobsvärmare, så det var roligt att jag kom mig för att använda dem trots att vi bara skulle göra helt vanliga föräldraledighetsaktiviteter. Trött som en jävla gnu har jag varit hela dagen efter ytterligare en skitnatt där Linni för ovanlighetens skull vaknat och varit jätteledsen och inte kunnat somna om. Att hon vaknar är ingen ovanlighet, vi tillhör ju de där som ligger i hårdträning för att ta hem världsmästartiteln i maratonamning nattetid ;) Ledsen brukar hon dock aldrig vara. 

Sen har jag flängt runt med barnen hela dagen på både Minimys och eftermiddagshäng hemma hos nyfunnen Isak-kompis. Roligt men väldigt intensivt. När vi kom hem lagom till en föga inspirerad stekt korv-middag, möttes vi av beskedet att en stor vattenläcka på Prästholmen medfört att vi inte hade något vatten hemma. Som tur var hade mamma och pappa vatten i kranen, så vi åkte dit och fick oss middag istället. Typ världens godaste restmiddag med stekt kött, karl johansvamp-sås, pasta och en riktigt lyxig sallad med fetaost. Allt gott. Mycket gott till och med! Dessvärre bidde det inga utmaningsfoton. Men imorgon kanske det blir bot och bättring? 

Kvällen har tillbringats i koma i soffan framför SOS Västkust, ett av få program jag faktiskt ser nu för tiden. Jag har ett desperat behov av Kontakt Med Verkligheten. Och jobbet! Saknar de sidor av min personlighet som jag får utlopp för som sjuksköterska. Saknar mina patienter. Särskilt vissa av de återkommande hudpatienterna som man faktiskt har chans att etablera en mer personlig kontakt med. Ska verkligen bli roligt och spännande att börja läsa kursen om långsamläkande sår på måndag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...