tisdag 26 oktober 2010

Klädutmaningen 2.0, dag 2

Milda makaroner alltså, jag vaknade i morse och insåg att jag var med i en klädutmaning. Tröttheten omfamnade tanken att bara skita i allt och ta på mig mjukisbrallor och en av makens XL-tischor, men när jag väl släpat mig upp skärpte jag till mig. Det bidde inte mindre än nya kjolen jag fick av Ida, svarta leggings och en svart plyschtröja med lite båtringning i halsen, känguruficka på magen samt lätt utställda ärmar. Köpt för nästan ingenting på Pingstkyrkans second hand, men ursprungligen från Indiska. Jag känner mig helt okej alltså. Kjolen är lite lustig längd på mig, men jag kanske mest är ovan? 

Ibland när jag tar på mig lite (för mig) udda kläder, kommer jag på mig själv med att fundera på vad Trinny och Suzannah skulle säga. Haha. Men allvarligt alltså, jag skulle gärna ta emot råd vad gäller vilket klädsnitt, vilka färger och vilka material som passar min kropp bäst. Så man slipper känna sig som att man går runt i tehuva och morgonrock.
Men nä, nu ska jag dricka mera kaffe och plinka lite gitarr medan bebisen sover. Det gäller att passa på!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...