söndag 31 oktober 2010

Klädutmaningen 2.0, dag 7

Idag har jag på mig Ida-kjolen som figurerat tidigare i veckan, vita leggings med söm(!?) som jag köpte till Ronnicas bröllop förrförra året, samt en jättefin blus från Lindex som jag fick i present av mamma i våras. Har fortfarande ambivalenta känslor för kjolen, som är mycket fin men inte i min längd. Leggingsarna ligger mest i byrån och sunkar sig och brukar få jobba extra som långkalsonger ibland. Det är helt enkelt sällan jag har användning för ett par vita leggings - särskilt när de har söm och känns lite halvtrista... Blusen älskar jag, men man ser lite gravid ut i den har jag upptäckt sedan jag såg mig själv taggad på facebook... Oh well. Smink, inget. Hår, knappt kammat. Kaffe, plenty. 

Snart kommer Linni vakna i vagnen på uteplatsen och familjen kommer att virvla in småfrusna genom ytterdörren efter en timmes skogsknytte. Då ska de tinas upp i duschen inför kalas och snabbt utfodras med pyttipanna och stekt ägg. Efter kalasligheter vankas det i vanlig ordning brottning för lilltjorv. Jag tror någon kommer somna ovaggad ikväll... om det är föräldrarna eller barnet låter jag dock vara osagt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...