måndag 25 oktober 2010

Klädutmaningen 2.0

Jag tillhör knappast de som har ett överflöd av kläder. Inte heller lägger jag några stora summor på kläder varje månad. Jag köper mycket second hand och har tur att få kompisars avlagda kläder när de köper nytt eller växer eller krymper ur - nu senast fick jag faktiskt två kavajer, en klänning, en kjol, en jeansjacka och en tröja av en av mina underbara Idor :) Faktum är dock att jag inte tycker att jag har nästan några kläder alls och i princip aldrig hittar något att ha på mig. Ändå är garderoben i princip full av någon märklig anledning... Personligen får jag inte ihop ekvationen alls, och därför har jag bestämt mig för att ge mig i kast med Klädutmaningen 2.0 i ett försök att rycka upp mig ur den här förlamande hemmatillvaron som tenderar att låsa fast mig i bekväma och skitfula kläder som får mig att känna mig ännu mer som en zombie. 

Utmaningens grundstomme är detta:

1. Inte köpa något nytt.
2. Gräva mig djupare in i mina garderober.
3. Använda alla kläder minst en gång. 
4. Undvika mina nyköpa kläder.
5. Om jag absolut behöver något nytt ska jag först se om jag kan låna, byta eller köpa begagnat.

Jag tänker dock inte undvika nyköpta kläder, utan bara undvika att utöka garderoben ytterligare. Här ska användas, testas och utmanas i första hand - och i förlängningen även rensas. Foton och löpande rapporter utlovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...