fredag 29 oktober 2010

Klädutmaningen 2.0, dag 5

Lat hemmadag efter ännu en bebisnatt med gråt, alvedon och timmar av vyssjande. Tacksam sovmorgon dock, stortrollet sov hos mormor, så jag kunde ligga kvar och snusa bredvid Linni medan hon återhämtade sig efter sin jobbiga natt och inte satte sig upp förrän 9.18!!!

Klädutmaningen förde inte med sig några avancerade kombinationer idag. En enkel hemmaklädsel bestående av brun, urringad tischa med liten puff på ärmen och slappa khakigröna brallor, köpta för två år sedan på Kupan. Jag återfann dem i våras när jag plockade fram shortsen från förrådet, dit de an okänd anledning nästlat sig :) Resten av mig har inte heller varit så upplyftande - en välbehövlig dusch har lyst med sin frånvaro då hantverkare har varit och spacklat badrummet. Örhängen lyckades jag dock ta på mig - ett par stora ringar med mycket lull från Kappahl. 

Däremot satte jag mig och fållade upp fyra par byxor idag, så jag har effektivt utökat garderoben utan att handla. Yeyy! Kan dock inte hålla mig från att sitta och sukta på H&M:s online-rea såhär i kvällningen...
 
För ibland känns det onekligen som att det som fattas finns så nära inpå. För så lite pengar liksom. Nästan gratis ju. Som en stjärnbeströdd cardigan och att par heeeeel out of season-dojjor som säkert ändå inte skulle passa. Så vid närmare eftertanke hade jag aldrig köpt skorna trots att de var så billiga. Men cardigan! Åh. Tänk vad fin! Ända tills de där fina pärlorna börjar trilla av i tvätten och jag blir rädd att Linni ska äta upp dem ifall de lossnar här hemma... Men min svarta cardigan har dött allt för många tvättar-döden, och har kastats. Ett stort, mycket svart hål har lämnats efter den. Cardigan och koftor måste väl ändå vara ett av de bästa plaggen i världen i en tråkig vardags-garderob?

Foton är tagna, men jag sitter och ammar och skriver pekfingervals med vänsterhanden, så jag får uppdatera imorgon istället ;)
    

2 kommentarer:

  1. Wow!! Här åker man till skogs några dagar och du börjar lägligt nog blogga som aldrig förr! Här trycker jag symboliskt på GILLA för alla veckans inlägg, älskar ditt klädprojekt!! KRAM/Z

    SvaraRadera
  2. Zarah: Ja, jag är lite lurig på det viset ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...