måndag 1 februari 2010

Bb-väskan

Är nyss hemkommen från barnmorskan, där hon snarast palperade axlarna på bebisen för att den sjunkit ner så mycket i bäckenet. Något ruckbar, nästan fixerad, blev bedömningen. Magen hade sjunkit en hel centimeter av samma anledning, så tillväxtkurvan såg väldigt rolig ut. När jag sitter ner, ligger magen i knät på mig, och jag går omkring med en förnimmelse av bebisens huvud långt ner i bäckenet när jag promenerar. Känns nästan som att ha en kokosnöt mellan benen - skitskum känsla! Börjar kännas angeläget att fota den här magen snart ;)

Igår kom jag mig i alla fall för att börja packa bb-väskan. Men jag tycker att det är så svårt att komma på vad man ska ha med sig! Hittils har jag lagt fram lite kläder för bebisen att åka hem i (vita supermjuka byxor, könsneutral omlottbody med jättesöta nallar på, en liten hjälmmössa och ett par varma sockar. Samt ytterkläder), en babyfilt i bomull, en babyfilt i fleece och så nya trikåsjalen. Men sen då? Något till mig själv, förutom de tjocksockar jag lagt fram (avskyr att frysa om fötterna!). Mjukisbyxor, amningströja och amningsbh känns som bra grejer, tillsammans med typ tandborste och lite underkläder. Har beställt amningströjor från H&M, men de har inte kommit fram ännu. Känns lite som att det brinner i knutarna på den fronten... Tyvärr lär de amningsbh:ar jag köpt vara ALLDELES för små när mjölken rinner till, sist fick jag typ tre gånger så stora bröst. Hu, hemskt var det! Blöjor måste jag förresten packa ner, för det står landstinget tydligen inte för längre. Kameran känns som en bra idé att få med sig, samt laddaren. Åh, vad mer behöver man?

1 kommentar:

  1. Hm... hudkräm, någonting att skriva i och med, någonting att läsa, videokamera (om ni har sådan) OCH godis!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...