onsdag 3 februari 2010

Min härliga familj

Vi har haft världens mysigaste kväll här hemma! Vi fick världens bästa pratstund vid middagen hela familjen, och alla gick glada och nöjda därifrån. En underbar vändning på vad som hade varit en lite tråkig eftermiddag med griniga föräldrar och trött sötpojke som faktiskt somnade innan middagen med näsan tryckt mot min mage medan bebisen rörde sig där inne. 

Sen diskade vi vuxna medan Isaken började titta på Bolibompa, och så fort vi var klara kröp jag ner i soffan bredvid honom och gjorde honom sällskap. Mys! Maken hittade kvarglömda blomfat och blomkrukor under diskbänken och passade på att rensa avloppet när han ändå var där under och grävde. Jag och Isak bestämde oss för att bada, och medan badvattnet spolades i badkaret, byggde vi dinosauriepussel och åt äppelbåtar vid köksbordet, och sen kröp vi ner i vattnet och lekte "Ett skepp kommer lastat" och han satte en liten groda på min mage som stack upp ur vattnet och lekte att det var en ö. Och så låg han med huvudet i mitt knä och lät mig skölja håret på honom och var så go och glad.

Jag älskar att vara mamma till den här ljuvliga lilla pojken! Och jag älskar att vara gift med min underbara man! Åh vilken härlig familj jag har! :)

Bilden är Word clipart, och är något modifierad av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...