onsdag 3 februari 2010

Droppnäsa

Den här dagen bjuder på oändligt många nysningar, evinnerligt snordroppande och en purken Julia som önskar sig förkylningselixir som gör att man slipper det här dagissnoret! Jag har föresatt mig att genomföra vissa saker idag, bland annat att gå igenom mina sparade tidskrifter - vilka fyller en hel banankartong! och sortera ut det jag vill ha kvar och det jag kan avvara. I dessa pengatröga tider tänkte jag försöka sälja iväg mina gamla Mama-tidningar när jag ändå håller på och lägger ut andra annonser. Har sett att folk prånglar det tidigare, så tydligen går det ju att sälja. Rik blir man väl knappast på det, men många droppar små... som man säger.

Jag har sorterat ut lite mer än hälften just nu, men blev så vansinnigt uttråkad att jag var tvungen att käka några vaniljbullar och dricka lite apelsinjuice och bara känna lugnet en stund. Ska om en stund ta på mig vinterskruden och bege mig en sväng upp på stan. Planerar att gå och second hand-glutta och flanera inne på Åhléns och Hemtex på jakt efter gardininspiration. Känner mig så kreativ just nu, och önskar bara att evighetsstöket i lägenheten kunde försvinna så jag fick lägga min energi på något roligare! Har blivit helt allergisk mot vardagsstök sedan flyttstöket kom med in i bilden, men det är helt omöjligt att hålla det vardagsfint när flyttstöket brer ut sig. Och det måste ju få bre ut sig innan det kan hitta sina nya platser, men det är så frustrerande!!

Roar mig åtminstone med att surfa vidare på Soule mama, vilket har visat sig vara rena balsamet för min själ. Åh vilken underbar blogg alltså! Där hittade jag den här fina bilden, med den enkla men geniala lösningen. Något sånt här skulle verkligen vara bra till Isaks rum! Vi funderar så mycket på hur vi ska förbättra hans pysselsituation, han är i en period när han vill skapa och bygga och konstruera dagarna i ända. Enda pauserna han egentligen vill ha är spring- och hopp-pauser, leka ute-pauser, dagispauser (där han får konstruera med roligare material och har tillgång till limpistol), en eller annan matpaus, paus för Pokémontittande eller Rachet & Clank-spelande med pappan samt krampauser. Han är fullkomligt ljuvlig, jag älskar verkligen att vara mamma till en fyraåring! :) Önskar bara att jag kunde möta hans behov på ett bättre sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...