torsdag 22 oktober 2009

Doft av timjan

Ha-Ha! Jag lurade mig själv. Jag städade sopskåpet medan soppan blev varm på spisen. Det blev knappast perfekt och jag fick nog rejäl bakläxa vad gäller mindfulness, men nu har jag det åtminstone gjort! Gosse vad smutsigt det blir i ett sånt där utrymme alltså!

Dagdrömmer om småfrallor doftande av timjan, nybakta och bredda med bregott som smälter redan på smörkniven. Och så en ostsskiva på det.

Brödbak är jag dålig på. Borde våga träna på det egentligen, bara strunta i alla alltför kladdiga och alltför hårda degar och bröd som blir torrt så fort man tagit fram det ur frysen. Bara göra om, fortsätta träna och våga fortsätta tills det blir riktigt bra! Hur kan man vara rädd för att baka bröd liksom? Som det är nu har i alla fall maken börjat baka bröd varje söndag, som ett kärleksfullt bidrag till hushållet. Sonen har börjat muttra om Lingongrova igen, men sedan vi räknade efter på vilka hutlösa summor vi lägger ner på bröd varje månad, känns det inte som att hans fyraåriga önskan ska få fritt spelrum längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...