lördag 24 oktober 2009

Lördagsförmiddag

Lördagsförmiddagar är långsamma förmiddagar hos familjen Bäck. När oförskämt morgonpigge sonen vaknar, kravlar han efter någon halvtimmes sängkorvande och öronpillande ur sängen och sätter sig i soffan framför barn-tv. De trötta föräldrarna får sova vidare i någon timme till, ända tills mysaken kommer och kryper ner under täcket igen för att värma sina iskalla fötter och begära frukost. Det är mysigt, jag gillar verkligen våra lördagmorgnar. Tyvärr jobbar jag oförskämt mycket helg - eftersom jag är vikarie som inte hunnit skrapa ihop tillräckligt många  LAS-dagar, får jag skräpscheman för tillfället. Det är bara att hålla god min - jag är glad som har ett jobb. Ett fantastiskt jobb faktiskt, jag älskar min avdelning, både patientkategorierna, arbetsuppgifterna och arbetslaget. Månaden ut har jag jobb där, sen får jag söka mig vidare för att inte behöva stämpla heltid.



Men det är segt idag. Känner mig så otroligt osugen på att fara hemifrån för att jobba. Här sitter vi nämligen vid köksbordet, jag och Isak. Han bygger pärlbricka (Det ska bli en pistol som man skjuter älgar med!!) och jag fyller på med några pärlor då och då och passar på att småprata, sörpla kaffe och blogga :) Maken sitter i vardagsrummet och tittar på Discovery med sin kaffekopp. Diskmaskinen skramlar. Lugnet råder i det Bäckska hemmet.

Duktiga har vi varit idag, jag och maken. Direkt efter frukosten drog vi fram dammsugaren och gjorde en veckostädning bara sådär. Imponerande måste jag säga, vi har verkligen blivit duktiga på det på senaste tiden! :) Toaletten är skinande ren, golvet i hallen, köket och vardagsrummet är torkat och väldoftande - och sen gjorde jag slag i saken och genomförde ett av mina planerade projekt! Jag röjde ur och städade vårt bakskåp! Så förutom att alla smulor är borta, doftar det av såpvatten där inne och alla mjölpåsar är organiserade. Jag känner mig grymt nöjd! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...