torsdag 22 oktober 2009

Inspiration

Familjen Ekvalla fortsätter att imponera och inspirera. Som det här: sambandscentralen, där familjen samlar vardagsplaneringen. Riktigt imponerande lösning måste jag säga, dock kanske i ambitiösaste laget för vår familj... Det gäller liksom att hitta sin egen grej på nåt vis. Jag skulle dock vilja ha en annan lösning än den vi har nu. Vi har en familjekalender upphängd i köket, vilken jag är duktig på att skriva in mina egna tider, Isaks dagistider samt om vi ska ha barnvakt eller om det händer något annat som rör familjen. Maken skriver dock inte in sina tider eller skolaktiviteter, så samordningen faller lite där. Han kör sin planering via telefonen och synkar den med datorn, vilket funkar ypperligt för honom, men det är lite svåråtkomligt för resten av familjen. Jag är inte någon teknisk analfabet, jag skulle säkert kunna vänja mig vid att använda datorn som hjälpmedel för planering, men jag vill ha det på papper, annars glömmer jag bort det. Elektronik är ändå bara ettor och nollor, och jag är inte online 24/7..

Någon slags bättre familjeplanering önskar jag mig. Kan man få det i julklapp?

Men nu ska jag gotta mig i andras idiotier via Lyxfällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...