torsdag 29 oktober 2009

Torsdagmorgon

Fem kallgrader känns som isvinter efter de senaste dagarnas regntråk. Lättad sjunker jag ner i soffan denna lediga förmiddag efter jag lämnat Isaken på dagis. Mjuk, stillsam och ännu fullkomligt sysslolös tillvaro. Samlar ihop mig själv inför den kommande dagen. Det är dags för premiärmätning av 'ockismagen hos barnmorskan om en stund - efter det tänker jag bara vara alldeles ledig tills jag åker till jobbet. Ska byta den där tröjan på Lindex också, men det är det enda. Hela förmiddagen igår for vi runt som mössen i Askungen ~ Sätt igång nu, skynda, ila, vi har inte tid att vila ... ~ inför gårdagkvällens visning av lägenheten... varefter sonen fullkomligt bröt ihop imorse för att jag hade plockat ner ett duplotorn från hans rum och lagt ner det i duplolådan i - håll i er! - TVÅ delar! Det tog typ 0.3 sekunder för honom att sätta ihop delarna igen och dessutom bygga det högre och snyggare än vad det varit. Krokodiltårarna har fullkomligt sprutade och de fyraåriga öronen vägrade ens försöka lyssna på vad jag sade och förklarade. Tålmodig, försökte jag vara. Det är inte alltid så lätt på morgonen, jag har tyvärr inte begåvats med något lysande morgonhumör. Men jag behöll lugnet åtminstone, och till slut gav jag upp och fortsatte duka fram frukosten medan pojksireren ljöd inne i hans rum. Efter en liten stund gick fadern upp och Nådde Fram. Änglakörer spelade, guldstjärnor singlade ner från himlen medan jag hörde hur tårarna sinade medan han pratade lugnt med ungen... jag fattar inte hur han gör, men han bryter faktiskt igenom det där ylandet. Efter bara någon minut gick de runt tillsammans i lägenheten och Robert visade allt som vi hade varit tvungna att plocka undan inför visningen. "Ser du? Inte ens min tandborste har fått ligga framme!" Och till slut fick vi en lugn frukost med tända ljus. Lovely. Nu väntar dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...