torsdag 22 oktober 2009

Ledighet

Gårdagen försvann i en sömndimma när jag vakade av efter min extranatt. Jag dåsade till tvåtiden på eftermiddagen, varefter jag pallrade mig upp och försökte vakna i nysoffan med branflakes och så mycket hallonsylt att mellanmjölken mest påminde om Charlie och Lolas rosa mjölk. Hela eftermiddagen hade oskarpa kanter, middagen intogs i form av riktigt lyckade kycklingklubbor, och sen masade jag mig iväg till Zarah. Trevligt där, vi satt i varsin soffa och jäste med våra tjocka magar, mumsades alldeles underbara och ovanligt snitsiga vaniljbullar. I natt har jag haft svårt att sova, och var nästan beredd att kliva upp vid midnatt då jag vaknade och trodde att det var morgon.

Men idag är det en ny dag. Har försökt komma igång genom att fixa håret, sminka mig och klä på mig anständiga kläder redan innan jag följde Isaken till dagis. Vis av erfarenhet vet jag att det brukar underlätta för att få något gjort. Tyvärr är den här bebismagen överkänslig mot tryck, så de snygga mammabyxor jag köpt på H&M känns föga funktionella. Måste alla gravidkläder gå upp över magen?

Nu sitter jag här och tuggar i mig lite russin, bara för att jag kan. Russin ska vara bra för blodvärdet också va? Innehåller dessutom antioxidanter. Söta är de också, som små välgörare för en morgondåsig mysoxe.

På ledighetsschemat idag står:
Skriva jullista
Städa badrumsskåpet
Städa sopskåpet
Gå till återvinningsstationen
Byta Isakens tröja på Lindex (ungen växer ju som ogräs!)

Jag hade nämligen nån villvarelse om att jag skulle bli en organiserad, strukturerad människa som får saker gjorda. Oh yeah.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...