lördag 24 oktober 2009

Lördagkväll

Ljuvligt är att komma hem från jobbet och sitta i soffan mittemellan maken och hans vän medan de pratar över huvudet på mig. Det behagliga durrandet av basröster blandar sig med jazzmuzaken från stereon och förstärker bomullskänslan i mitt huvud. Sonens säng knakar lite när han kastar sig runt i den i sömnen, ett behagligt snusande slipper ut genom den halvöppna dörren. Har ställt om klockorna i förebyggande syfte för att försöka komma rätt tid till jobbet imorgon bitti. Har haft en sån fantastiskt fin dag idag. Vore underbart om morgondagen kunde ta vid i samma spår - och om jag rentav kunde få tillbringa resten av min graviditet i det här fluffiga ruset. Man brukar ju tala om den där lyckliga tiden som infaller i graviditeten innan man blir tung och trött, men hittils har jag inte märkt av det där. Tänk om det är min tid nu? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...