tisdag 8 december 2009

15 minuter kök

Apatisk sitter jag i soffan och stirrar. Fåntratt jag. Tvingar mig att ta mig an dagen med 15 minuter Flylady. Veckans zon är köket. Får se om det hjälper mig att väcka mig själv ur min koma :)

Uppdatering 10.40
Med stöd av glad 60-talsmusik satte jag igång med köket. 15 minuter gick fort och klockan pep, men jag fortsatte ändå tills jag var färdig. Tyckte inte det var så himla stökigt eller smutsigt ändå, trodde verkligen att 15 minuter skulle räcka, men icke sa nicke. En halvtimme skulle jag tippa att jag fick lägga på att få köket i trivsamt skick igen - och då har jag fortfarande inte torkat golven. Vardagssysslor är otacksamma ibland, även om de skänker en viss tillfredställelse både när man utför dem och när det är färdigt.

Till min glädje upptäckte jag att jag genom min vanliga köksstädning täckte in dagens Kellyuppdrag i samma veva: att flytta alla saker från bänkytorna och såptorka ordentligt. Check! :)

Min plan fungerade faktiskt bra. Det känns som att jag vaknade ur koman, så nu ska jag ställa klockan på femton minuter igen och bege mig in i sovrummet :) Fast då måste jag nog byta musik, tvingas jag lyssna på det här tjafset i femton minuter till blir jag nog mordisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...