lördag 26 december 2009

Riddarlek


Isaks allra största anchylosaurus håller vakt ute på borggården medan han själv gillrar fällor till de bakre balkongerna.



Till den enorma riddarborgen fick han både ondingar och godingar i olika modegenrer, allt för att stimulera till olika sortes lekar. I Isaks värld är dock även de som ser ut som superondingar goda. Den som är ondaste superskurken är ingen mindre än mullvaden ifrån Rorry-serien ;) Här håller dock en av godingarna vakt och spanar medan elaking-mullvaden försöker ta sig in i borgen.



Jag menar, hallå, är inte det här en onding? "Nej", säger Isak, "så leker inte jag!" Nähäpp. Isaks riddartid är inte lika strikt som en annans. Här finns plats för både Pokémon och bilar i blåmetallic. Och jag påminner mig själv där jag sitter och försöker låtsas som att jag tycker att det är roligt - inte begränsa leken, inte begränsa fantasin. Svårt det där, samtidigt vill man ju förmedla sådant som faktiskt utvecklar leken. Men det kanske inte är min roll som förälder? Oh well, nu är tid att ta på sig lite smink och pallra sig iväg på julens sista släktsammankomst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...