torsdag 17 december 2009

Blek och skön?

"Jag tycker Julia börjar se lite anemisk ut", utbrister en av våra läkare spontant när jag kommer in i personalrummet för att värma min mat. Fan också, jag som försökt intala mig att jag är blek och skön. Har åtminstone bokat en klipptid imorgon så jag vågar gå ut utan mössa igen. Även om man inte är så sugen på att gå ut utan mössa när det är -22 grader ute dag ut och dag in...

Längtar grymt mycket till julafton, mellandagarna och tiden efter det. Fy fan vad jag ska vara hemma och slöa!! Gick och lade mig imorse efter att ha lämnat Isak på dagis. Vaknade igen klockan 11.00. Oj. Men jag är så katastrofalt trött. Den där natten jag jobbade med de tre timmars sömn jag fick efter det, räckte för en lättare förkylning skulle bryta ut och jag skulle bli extremtrött i flera dagar. Nu längtar jag efter att få vara hemma med min tunga, trötta mage.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du behöver vila dig nu, snart kommer ju bebisen! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Mm, men det känns som att det är ganska länge kvar faktiskt. Det är ju ganska länge till februari. Först ska vi ha jul och ledigt, sen flytta och SEN kan jag tänka ordentligt på bebis. Men jag börjar bli väldigt nyfiken på vem det är som bor där inne :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...