lördag 12 december 2009

Bebisbudget


Steg för steg kompletteras listan över saker jag har planerat ordna inför bebisens ankomst. Alltifrån vagn och skötsaker till amningskudde och startpaket med kläder. Jag har gjort en ordentlig budget med hänsyn till vår lite dystra ekonomi, och hittils ligger vi faktiskt under budget i samtliga inköp. Det känns skönt, för då vet jag ju att jag kan ta ut svängarna på vissa saker, eftersom andra saker varit betydligt billigare än förväntat. För varje sak som kompletteras på listan, känns det lite verkligare att vår familj ska växa med ytterligare en liten individ. Tänk att tvättkorgen kommer att fyllas av pyttesmå strumpor och bodysar och att en låda i hallbyrån kommer att få röjas ur för att rymma pyttesmå mössor, tossor och overaller. Det känns härligt och underligt att tänka på! :) När jag slutar jobba, ska jag ta tag i resten som är kvar att ordna. Åh vad jag ser fram emot att få boa mera! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...