onsdag 30 december 2009

Livets prövningar

Det gamla året hade helt klart kunnat sluta bättre än såhär. Vi flyttar om mindre än en månad, och nu - NU - går kyljäveln sönder! Jag känner mig matt, irriterad, ledsen, upprörd, frustrerad. Vi får låna pengar av mina föräldrar att köpa en ny kyl för, men hur jävla sugen är man på att köpa en ny kyl till någon annan? Vitvarorna är urgamla dit vi flyttar, och vi räknar kallt med att vi måste byta ut både kyl och frys inom ett år. Detsamma har säkert våran köpare gjort - våra vitvaror är ju från 1994 eller nåt sånt... Vi känner en snubbe som är reparatör och som har erbjudit sig att försöka laga termostaten på lördag, och tanken är att vi ska försöka hålla kylskåpet hyfsat kallt tills dess med hjälp av isklabbar och frysta petflaskor (det är ju 20 grader kallt ute, så vi har balkongen full av dem just nu)... men temperaturen i kylen ligger nu runt 18 grader, och det är ju inte direkt något att hurra för. Allting kommer ju att bli förstört! Jag känner mig så trött och less och slut just nu. Hur klarar man sig utan kylskåp i flera dagar? Vad ska vi äta?? *suckar*

Livets prövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...