torsdag 24 december 2009

Julhälsning


Nyss hemkomna från julfirande hos Roberts syster och alla miljoner släktingar, sitter vi dästa och mätta i soffan och bara jäser. Robert som är den aversiva julhataren i familjen har klarat av ännu en julafton, Isak har fått busa med kusiner och träffa tomten och jag har ätit riktigt mycket julmat och fått världens finaste pärlhalsband av Isak som han pysslat på förskolan. Tyvärr är det lite kort att ha runt halsen, men två varv runt handleden är det helt fabulous! Han har varit så stolt och hemlig över sitt fina paket :) En riktigt trivsam julafton har vi haft, men i något för stor skala för min smak... vi får se hur vi gör nästa jul, vi har redan börjat prata om att fira hemma i all stillhet och istället bjuda hit valda personer från våra båda släkter för ett eget, litet julfirande.

Jag önskar att vi hade haft videokamera när Isak öppnade sitt stora paket ikväll. Minen var helt obetalbar alltså. Den totala förvåningen, spänningen och överraskningen när han såg att han fick en riddarborg! Lyckan bara lyste om honom och han skalade av papperet bit för bit. "Åh, vilken cool!!" utbrast han gång på gång, "Det här är ju precis det jag önskat mig!!" Det roligaste av allt var att vi hittade borgen på Toys'r'us redan innan vi visste att han gillade riddare, så det blev verkligen en lyckträff. Nästa paket innehöll tjocksockar från granntanten - inte riktigt lika spännande - men när han senare öppnade ett av de andra paketen och lyfte ut den stora, röda draken, var lyckan fullkomlig igen :)

Han låg riktigt och studsade i sängen ikväll innan han fick på sig pyjamasen ikväll när han tänkte på alla roliga lekar vi skulle hitta på imorgon. Så förväntansfull inför att få sätta ihop borgen! Så imorgon bitti är det jag som släpar mig upp när han vaknar så att vi kan börja bygga. Det ingick i dealen. Älsklingen har hjälpt mig så mycket de senaste dagarna för att jag skulle ro iland mina sista dagar och nätter på jobbet... Nu är han alldeles mörk under ögonen och känns allt dystrare, så nu är det dags att även han får skrapa ihop någon extra sömntimme. Vi samlar på sömn såhär i slutet av vår lyxtid som enbarnsföräldrar... för vi vet ju att det tar slut i samma ögonblick som det lilla sötbarnet lämnar moderlivet ;) Nu till exempel ska inte min kväll innehålla så mycket mer än stilla nedvarvning och tidigt sänggående. Det är ju trots allt en ny dag imorgon, och de tre timmars sömn jag skrapade ihop i förmiddags efter nattjobbet räckte inte så långt kan jag avslöja...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...