måndag 28 december 2009

Årskrönika


I januari tog jag (till höger) examen från sjuksköterskeprogrammet och fick vårdförbundets stipendium för bästa uppsats med titeln Sjuksköterskors upplevelse av att vara handledare åt studenter i verksamhetsförlagd utbildning.


I februari deklarerade sonen en kväll att han älskade mig ända upp till taket, och jag blev så glad att mammahjärtat smälte. Jag varken bloggade eller fotade nästan någonting, utan tillbringade tiden i framstupa sidoläge och försökte hitta formen igen efter urladdningen att vara färdig med skolan. Jag inventerade köket och började försöka styra upp hushållets matlagning och hushållsekonomi.


I mars började jag jobba som sjuksköterska på en infektionsavdelning, och mitt nya liv tog sin början!


I april var vi i stugan under påsken och träffade Stockholmskusinerna och Isak fick slaska fritt i smältvattnet. Galonisar rules!



I maj överraskades jag av känslan av fritid när jag började jobba mycket natt och fann att jag tyckte att det var otroligt roligt att virka små söta djur - amigurumi!


...och dessutom renoverade vi klädkammaren! Det blev otroligt bra, dock är det tämligen omöjligt att få några bra bilder på resultatet utan att använda en schysst systemkamera där man kan byta objektiv. Det blev en vitmålad, platsbyggd mdf-lösning med öppet linneskåp och ordentligt med både hängande förvaring och lådförvaring. Till det hittade vi en riktigt snygg tapet som fondvägg. Det är ju så att det är synd att man ska flytta!



I juni började vi undra när jag egentligen skulle få mens, och upptäckte till vår stora glädje och förvåning att jag var gravid! Den medföljande tröttheten minskade drastiskt antalet virktimmar och mina amigurumi fick inga fler kompisar...


... Isak var en klätterapa i lekparkerna. Vi var svenniga och firade midsommar med picknick på hembygdsområdet och bevistade dessutom Boden Alive så att Isak fick prova åka karusell. Och så gick vi på barndop när Mysan skulle döpas! :)


I juli firade vi treårig bröllopsdag (060708)!



I augusti fixade vi barnvakt och skulle göra något för vår egen skull. Så vi åkte till Luleå och skulle gå på bio och äta något riktigt gott. Till slut var vi dock så less på allt folk och all blåst att vi satte oss i bilen och åkte till Boden igen, käkade på kinarestaurangen och hyrde en skitdålig film hem. Vilken kväll. Haha.


I september fyllde Isak fyra år, och fick supermycket lego och världens bästa dinosauriebok som följde honom dagligen i flera veckor tills vi föräldrar bara ville kräkas på hela köttgänget ;)



I oktober var hösten fortfarande vacker och vi bestämde oss för att köpa lägenhet. Jag fyllde 27 år trots att jag inte riktigt hade lust eller ork till det, jobbade vidare och oroade mig för vad jag skulle göra när mitt vikariat tog slut.


I november började jag känna mig rätt gravid, fick intro på hjärtavdelningen och jobbade sedan vidare på infektion. Jag och mamma gick på öppet hus på Kronan och besökte olika konstnärers ateljéer, och jag köpte världens snyggaste mugg att ha mina penslar i.


Och i december julpysslade Robert med Isak på dagis, jag missade luciafirandet ännu en gång och fick slutligen havandeskapspenning efter några tunga sista veckor på jobbet. Julafton firades med stora släkten och jag fick precis det jag önskat mig i present: världens goaste parfym och ett litet staffli :)

Nu väntar året på att avslutas i goda vänners lag på nyårsafton och det nya året står inför dörren. Ett år som kommer att bli helt annorlunda än det gångna. Jag är otroligt spänd och nyfiken inför vad 2010 har att bjuda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...