tisdag 8 december 2009

Tröttur Juliur

Ännu en natt med barn i sängen. Isaken har drömt mardrömmar nonstop från tre till kvart i sju imorse, vilket till slut fick mig att ta den hulkande, olyckliga lilla pojken till vår säng och krama honom tills han kunde somna om. Jag hade inte hjärta att än en gång försöka natta om honom i sängen när han låg och ömkade sig med det gråtiga mantrat: "Jag kan inte somna om! Jag kan inte somna om något mer!"

Känner mig pigg och fräsch idag. Inte. Hittade ett urgammalt foto från min gamla fotodagbok från uppsalatiden 2001-2002 som får symbolisera min nuvarande känsla. Hej kom och hjälp mig, typ. Har precis följt sötsnöret till dagis och lovat honom att jag ska hämta tidigt. Är ledig/obokad idag, men kände att jag skulle utnyttja tiden till lite sömnad, lådpackande, städning och julklappsinslagning. Det är varken rent eller välstädat här hemma och småskräpet känns vasst och irriterande under strumpfötterna i köket. Vi fick visserligen omedelbart undan de två ikea-kassar vi kom hem med igår, men alla babysakerna är nedpackade i en kartong som parkerats i vardagsrummet - knappast min definition av trivsel...

Ska nog sitta här och bara andas en stund och därefter koka mig en till kopp te. Mitt livselixir. Läsa vårdfacket och vifta på tårna. Därefter får dagen starta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...