lördag 21 november 2009

Äntligen påfyllda förråd


Över tusen kronor fattigare kom vi hem från affären ...


Men det var det värt!

En full kyl, en full frys och ett fullt skafferi och bakskåp. Köpte till och med glögg! Nu har vi bregott, ost, honung, kaffe, ägg, mjölk, yoghurt och allt annat man behöver för att öka vardagstrivseln. Wonderful! Dessutom blev jag så peppad när jag packade upp matvarorna att jag faktiskt städade krydd- och te-skåpet, så nuförtiden kan man faktiskt hitta saker där. Värsta grejen! Citronsyra och blå hushållsfärg hittade också ner i matkassarna, så imorgon kan jag och Isak göra play doh-lera på förmiddagen om vi har lust :)

Nu ska jag göra mig ett glas o'boy och ta en skiva vörtlimpa med ost på. Bara för att vi har det, och det är så ljuvligt gott! Har tyvärr kommit till det här stadiet i graviditeten då magsäcken får allt mindre plats och jag känner mig mätt hela tiden, men ändå är konstant sugen på goda saker. Hopplös ekvation det där...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...