söndag 29 november 2009

Skyltsöndag

Nyss hemkommen från en frostnupen skyltsöndag, tinar jag upp med en enorm kopp örtte och några bitar Marabou vinter. Isak fick träffa tomtar och fiska fiskdamm, och får nu tillbringa kvällen med mormor och morfar på adventsfika medan föräldrarna hans roar sig på egen hand på bio. Vi ska se Luftslottet som sprängdes tillsammans med I & M och bara ha det gott. Förhoppningsvis kommer vi hem till en tyst lägenhet med en sovande unge och en nöjd mormor ;)

Har kommit så långt att jag satt mina penslar i nyköpta finkoppen, tagit fram en referensbild på Team Rocket samt ett skissblock och en penna och sudd, men sen blev jag sittande. Det är så svårt att börja. Tanken är att jag ska göra fem Pokémontavlor i akvarell till Isaks rum, men jag har aldrig tecknat anime förut, så det blir en sann utmaning! Det är skillnad på att göra förvridna, rynkiga människor och att göra färgglada tecknade figurer...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...