fredag 13 november 2009

Ohandling

Idag har jag varit på stan och ohandlat bebiskläder medan mamma var lektant med Isak en stund. Jag nöp i den regnbågsrandiga pyjamasen på Åhléns och ursöta bodysar och pyttesaker på Kappahl och köpte ingenting. Fy rackarns vad duktig jag är på att ohandla. Men jag skulle vilja köpa alltihop! Jag längtar verkligen efter att få frossa i pyttesmå strumpor och ljusrosa bodysar! Nåja, allt har sin tid, och tid för bebishandling är inte nu. Finanserna är inte starka denna november där jag övergår från månadslön till timlön och inte hört något från a-kassan.. tur man kan konsten självbehärskning och hushållsekonomi.

Däremot har jag köpt några saker till mig själv, då den här gravidomagen har börjat växa så det knakar och jag växt ur både trosor, byxor och bh-ar... Helt galet är det. Byxor som passar gravida magar finns dock inte här i stan, men jag lyckades hitta en fin balconette-bh, tre trosor i rätt storlek och så en stickad tröja som kan värma mina frusna axlar. Med rabattkuponger, rea och coop-check blev det riktigt billigt dessutom :)

Fast duktigast var jag i förmiddags, då jag lyckades ta hand om tvätten från igår, stryka och starta en brödbak - allt medan snor-Isaken var alldeles nöjd. Att bröden sen blev överjästa och säckade ihop innan allt var färdigt, det talar jag mycket tyst om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...