söndag 29 november 2009

Legolördag


Lördagseftermiddagen tillbringades med några timmars legobygge. Mot slutet kom pappan smygande och gjorde oss sällskap och byggde transportmedel för att transportera skadade Pokémon till ...


Pokémoncentret som jag under Isaks inrådan och översyn hade byggt. Jag blev jättenöjd och såg hög lekpotential i bygget och tänkte att jag skulle slå två flugor i en smäll och genom bygget frigöra tid att göra sånt som jag egentligen hade mer lust att göra ;) Men i slutändan ville han dock bara leka Pokémoncenter om jag var med och lekte. Suck. Tur jag hade min kaffekopp ;)


En sjuk pokémon ligger på britsen och vilar sig. Han har brutit sitt stång-horn, säger Isak. Piplup ses i bakgrunden, han hade fått problem med sin näbb, och skulle få hjälp av syster Jane :)


Isak byggde en stor rymdstation med karaktären Huvudlösa Mannen i främsta rummet. Huvudlösa Mannen är en all time superhero som klarar av alla möjliga fantastiska saker som inga vanliga legogubbar klarar. Huvudlösa Mannen is the man, helt enkelt.


Isak ville särskilt att jag skulle fota de gula motorerna. Gult är som sagt var hans älsklingsfärg, och med gula motorer kan inte rymdstationen bli mer fulländad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...