fredag 27 november 2009

Tjockis

Igår på jobbet fick jag två oberoende, nästan identiska kommentarer om min kära mage: "Men oj! Jag tror magen din växer för varje dag!!" Jotack, jag vet. Den växer så det knakar just nu! Igår fick jag sätta ett plåster på naveln igen, för jag var på väg att få skavsår av bussarongen på jobbet. Suck.

Positivt är åtminstone att jag inte har lika eländig foglossning varje dag. Igår kväll var det tråkigt, då gick jag och linkade som en halt pingvin på jobbet hela kvällen... Till slut hade jag linkat så mycket att jag hade ont i fötterna också. Som tur var lyckades jag tajma så väl att jag hade tagit två panodil lagom innan vi skulle hämta en 170-kilospatient på akuten. Att köra säng är en sak (aj), att köra säng med en riktigt tung patient är en annan (ajajaj). Jag har äntligen lyckats posta iväg papprena till försäkringskassan angående havandeskapspenning, och jag hoppas verkligen att jag får det beviljat, för jag vet inte hur det ska gå annars! Folk frågar i all välmening: "Hur länge ska du orka jobba?" när de ser hur jag pustar och stånkar. Suck. Min plan är att jobba fram till jul, men efter det vill jag faktiskt inte vara med längre. Det är tungt och jobbigt att jobba som höggravid, och nu har jag så mycket sammandragningar att barnmorskan tycker att vi måste kolla upp det om det inte ger med sig. "Stressa inte!! Du måste lära dig att säga nej!!", säger hon med en bekymmersrynka mellan ögonbrynen. Oh well, jag försöker...

Det är tidig morgon med halt Isak. Han hoppade från estraden på dagis igår och skadade tån, så nu linkar han omkring här hemma och vill inte gå på foten. Lilla vännen... :( Så nu sitter vi i soffan under varsin filt och tittar på barn-tv. Vi stannar hemma från dagis och kurerar oss idag. Julpynt och bakning står på planeringen. Samt riktigt mycket Pokémonfilm och playdoh-degning :) Myyyyyys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...