måndag 2 november 2009

Färglöst grått


Mitt i allt det färglösa gråa där ute idag, hittade jag några lila löv. Har nog aldrig sett lila löv förut...

Har ägnat hela dagen åt tråkig byråkrati. Ringa arbetsförmedlingen, besöka arbetsförmedlingen, köa på arbetsförmedlingen. Ringa vikarieförmedlingen, ringa löneassistenten för arbetsgivarintyg, fylla i formulär. Måste komma ihåg att ringa kommunen imorgon för att få nedsättning av dagisavgiften också. Och att faktiskt fylla i formuläret om havandeskapspenning och posta den till Försäkringskassan. Och låta min kära chef fylla i ena halvan. Sånt här byråkratiskt tjafs gör mig så himla trött alltså. Vad enkelt det hade varit om jag bara hade fått jobba kvaaaaaaaar tills jag skulle gå på mammaledighet!

Piggade upp dagen med att titta på barnkläder på Kappahl och att köpa garn till en babymobil som jag ska virka. Nu ska jag hämta Isak från förskolan, dricka te och laga älggryta. Försökte mig på att skriva en matplanering, men jag lyckades inte. Känner mig inte upplagd för organisering idag, vill mest bara ligga i soffan och mysa. Och att nån annan ska laga bloggen åt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...