söndag 8 november 2009

Inredningstankar


Bilder från Ikea.

Parallellt som jag drömmer om kakel och klinker till nya badrummet (oändliga valmöjligheter!!), frossar jag i vackra växter och krukor som kan tänkas få höja vårt hem snäppet högre när vi flyttar ner på markplan. Jag vill ha utsikt, men inte insyn. Och mina drömmar om vår inredningsstil här hemma har börjat hitta sin form. Jag är ute efter en ganska stram form med enkla linjer, ek, valnöt och svart/vitt, med avbrott för stämningsfull beslysning, härliga tyger och lummiga växter. Har fastnat för såna här knubbiga rötter just nu, det vore jättefint både i vardagsrumsmiljö och köksfönster. Ett litet bonzaiträd bredvid tv:n till exempel, det vore verkligen grejer. Skitsnyggt skulle det bli!


Det lutar åt att vi köper dessa prints från Gallerix och ramar in i snygga ekramar ovanför soffan i vardagsrummet. Sen hittade jag ett par jättesnygga gardiner på Ohlssons tyger i en vacker lila nyans som jag tror skulle bli superba till vardagsrumsfönstret. Kuddarna i soffan ska få nya fodral och en ny pläd skall införskaffas då den gamla håller på att falla sönder.

  
Är lite sugen på den här från H&M, trots att den säkert är i luftigaste laget. Jag som är så frusen av mig behöver ju egentligen en yllefilt...

Till köksfönstret har vi bestämt oss för att investera i lite högre krukor och mer högväxta plantor, så att en större del av fönstret täcks från insyn än vad det för tillfället gör. Tyvärr har jag inga uppslag alls på vad jag egentligen är ute efter, men man får väl grunna vidare... :) Tur att man ändå inte har några pengar att bränna iväg ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...