måndag 9 november 2009

Ljus i mörkret

I vårt nya hem hoppas jag på bättre läsbelysning till soffan. Soffan är mitt lilla bo i vardagsrummet - här vill jag sitta uppkrupen och läsa, skriva och handarbeta. Vi har världens snyggaste lampa nu, men tyvärr ger den inte alls tillräckligt med ljus, utan mer mysbelysning till soffhörnet, perfekt som tv-belysning. Men nu har jag hittat en billig och tillräckligt snygg lösning som vi skulle kunna slänga in bland resten av inköpen när vi åker till Ikea i januari - basisk golvlampa för 279 små penningar :)

På önskelistan till nya vardagsrummet står också en fin, fluffig matta. Fantastiskt opraktiskt när man har småbarn, så det lär väl dröja till framtiden innan någon sådan kommer att införskaffas, men det vore så fint att få pensionera vår gråsvarta matta från Rusta... Men ni kan ju rita ett svart kors i taket när jag lyckas hitta en matta att köpa, för dels tycker jag att det är ännu svårare än gardiner, och dels så är det ett så förbaskat dyrt inköp! Får göra som alltid - hålla utkik. Tips emottages tacksamt.

Bild från Ikea.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...