onsdag 18 november 2009

Koma

Det blev en långsam och sömnig dag det här. När jag kom upp till köket på jobbet, redo att langa fram en kaffekopp för att få vakna till innan morgonrapporten, tittade undersköterskan i köket med frågande och förvånad min på mig. "Men?", sade hon, "du ska väl inte vara här förrän ikväll?"

Nej, så var det. Jag hade läst slarvigt på mitt kära schema, och kommit till jobbet nåååååågra timmar för tidigt. Det var bara att gå och byta om igen, och sätta sig att vänta på bussen igen. Suck. Mamma var redan bokad som barnvakt, och hon hade ingen lust att åka hem igen bara för att jag kom hem några timmar på förmiddagen, så hon är ute och leker med Isak nu. Som förövrigt börjat bli riktigt frisk, och allt får gå tillbaka till dagis imorgon!

Har blivit sittande här i soffan sedan jag kom hem. Alldeles seg och villrådig. Avskyr när det blir såhär, tappar liksom all styrfart! Bebisen trampar omkring i magen och jag filurar på om jag ska försöka ta mig till något vettigt under de små timmar som är kvar tills jag ska gå till bussen igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...