söndag 22 november 2009

Som ett urladdat batteri

Efter att ha halvt ha frusit ihjäl på badhuset i två timmar (blå läppar, lila naglar, avdomnade handleder), hände något obehagligt när jag reste mig från bubbelpoolen. Blodtrycksfall har jag blivit väl bekant med under de senaste veckorna, här räcker det numera med att förflytta sig lite för snabbt för att det ska börja sticka i pannan och mellan ögonen och lukta svimning... men det brukar vara snabbt övergående. Det var det inte nu. Jag tror att jag tog ut mig för mycket när vi var på badhuset trots att jag verkligen utnyttjade situationen att ha både min mamma och min käre make med mig och verkligen tog det lugnt... Nu är det över en timme senare, och jag känner fortfarande av det. Jag blev tvungen att sätta mig ner i trappan på vägen upp till lägenheten, jag hade liksom ingen ork kvar... Nu har jag ätit och legat och vilat med benen högt och tittat på några Pokémon-avsnitt, men jag känner mig fortfarande helt slagen. Tror jag ska införskaffa en stor chokladkaka att mumsa i mig ikväll, det känns som att det skulle kunna få mig på rätt köl igen.... Fy vad hemskt det känns att vara så jävla slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...