fredag 1 januari 2010

Årets nyårslöfte

De senaste åren har jag lovat mig själv att vara snällare mot mig själv, ett fint nyårslöfte jag dagligen har kunnat arbeta med och som faktiskt successivt leder till att jag mår bättre och trivs bättre med både mig själv och med mitt liv. Det här året levlar jag upp en smula, och lovar mig själv att medvetet arbeta för att skapa ett trivsamt hemmaliv detta år som jag ska tillbringa i hemmets lugna vrå. Jag siktar på att skapa mig rutiner både vad gäller vardagsliv, städning, matlagning och barnsamvaro. Och att även bli bättre på att höra av mig till mina vänner och vårda de relationer jag har runt omkring mig. Det är så enkelt för mig att gnälla över bristen på tjejkompisar och vuxentillvaro - mycket svårare att faktiskt ta tillvara på det jag ändå har. Det här blir min utmaning för i år! :) Förhoppningsvis växer jag med uppgiften :)

Exakt vilka former löftet kommer att ta återstår att se, men jag tänker mig att jag ska börja med FlyLadys babysteps, som tydligen ska vara ypperliga att utgå ifrån när man vill grundlägga rutiner för sig själv och sitt hemmaliv. Så ikväll ska jag fixa till i köket och skura diskhon. Morgondagens uppgift består av att kliva upp i vettig tid, duscha och göra mig iordning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...