lördag 30 januari 2010

Lördagskoma

Det höll på att bli en veritabel katastrof här hemma efter middagen då sötsonen upptäckte att vi - ve och fasa - inte köpt något lördagsgodis idag! Det är tur att han är lätt att kollra bort med popcorn! :) Nu sitter han med en gigantisk skål i knät och moffar popcorn. "Du kan ställa skålen här så att alla når!", motiverade han smidigt placeringen av skålen ;)

Här råder totalt lördagskoma då både maken och sonen är tokförkylda. Men det är ganska mysigt det med. Problemet är bara när den friska (jag) vill göra så mycket mer aktiva grejer än vad de andra orkar. Medan maken vill ligga kvaddad i soffan och kolla film ikväll med en stor tekopp med massor av honung framför sig, längtar jag efter att ta itu med några av lådorna som ska upp till förrådet. Men jag tror jag ska ägna äktenskapet uppmärksamhet istället och prioritera sofftid med älsklingen. Lådorna har väl aldrig sprungit iväg tidigare, jag misstänker starkt att de finns kvar imorgon också ;)

Tror förövrigt att jag börjar få upp blodvärdet lite. Känner mig inte alls lika död i kroppen som jag gjort de senaste veckorna. På måndag ska jag ta nya prover, och på tisdag ska jag träffa läkaren för utvärdering. Äter för tillfället 20 ml Blutsaft, fyra Hemofer, två Mitt val Kvinna och en C-vitaminbrus per dag. Jag tycker ju att det ska hjälpa! Magen verkar dessutom hittils klara sig ganska bra (ta i trä!!). Det verkar således finnas lite hopp om livet trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...