torsdag 28 januari 2010

Moln


Vi har världens finaste spjälsäng stående mitt på golvet i vardagsrummet. Ikeas Hensvik med sina böljande gavlar, som för tankarna till moln och får mig att vilja sy ett litet överkast i Gunilla Axéns molntyg. Jag är så nöjd med köpet att det riktigt spritter i kroppen. Den är så fin! Stor som ett slagskepp dock, som alla spjälsängar är, det blir till att bädda så att bebisen inte känner sig som en vilsen liten båt på stora havet...

Lillbyrån i sovrummet är påfylld med nytvättade, fint vikta bebiskläder i storlek 50/56 och jag känner mig mild, nöjd och nästan fånigt moderlig. Än så länge tycker jag fortfarande att bebisen ska stanna några veckor till inne i magen, men nu vore det inte längre katastrof om den ville komma ut...
Ser ni? Jag lyckas ta det lugnt idag. Nu ska jag ta hand om mina egna kläder och vika in dem i min egen garderob, och sedan ska vi bara hänga upp gardiner idag, så är dagsverket fullgjort. När vi hämtat Isak på dagis ska jag kompensera senaste tidens frånvaro med att sätta mig och leka med honom. Så han inte förlorar hoppet alldeles...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...